O szkole
Pragniemy być szkołą przyjazną, bezpieczna i otwartą. Chcemy, aby nasi uczniowie czuli się
u nas dobrze i z chęcią przychodzili do szkoły.
Dążymy także do tego, aby wykształcić
w naszych wychowankach właściwe postawy - aby szanowali innych ludzi, swoje zdrowie
i środowisko naturalne.
Staramy się to osiągnąć różnorodnymi metodami. Nasi nauczyciele to wykształceni pedagodzy, którzy znają i stosują nowoczesne metody nauczania
oraz angażują się w życie szkoły.
Za cel stawiamy sobie:
- intelektualny rozwój uczniów poprzez wzbogacanie wiedzy z różnych dziedzin życia, rozszerzanie ich zainteresowań oraz rozwijanie umiejętności docierania do informacji
- rozwijanie postaw patriotycznych, poczucia przynależności do społeczności lokalnej, narodu, państwa, społeczności europejskiej i światowej
- kształcenie właściwych postaw wobec siebie i innych oraz umiejętności analizowania różnorodnych zachowań
- kształcenie świadomości i kultury zdrowotnej oraz ekologicznej
W szkole istnieje również możliwość dofinansowania dożywiania z Opieki Społecznej w ramach programu rządowego "Dożywianie w Szkole". Warunkiem jest kryterium dochodowe.
W szkole prowadzone są zajęcia w ramach projektu
"Indywidualizacja procesu nauczania w klasie I-III".
Szkoła wprowadza uczniów w świat wiedzy naukowej. Grono pedagogiczne to osoby wykwalifikowane, pełne zapału i chęci do najlepszego wykształcenia uczniów.
Nauczyciele uczą dzieci samodzielności i pomagają w podejmowaniu decyzji dotyczącej kierunku dalszej edukacji.
Zajęcia dodatkowe
Szkoła stara się w sposób ciekawy i interesujący organizować czas wolny uczniom szkoły. Uzdolnieni uczniowie mogą zawsze liczyć na
fachową pomoc swoich nauczycieli, która wspiera młodzież w jej rozwoju oraz umacnia w niej poczucie własnej wartości.
W zależności od zainteresowań młodzieży prowadzone
są różnorodne zajęcia pozalekcyjne.
Model absolwenta
Absolwent naszej szkoły bardzo dobrze funkcjonuje w swoim naturalnym otoczeniu: w domu
i w szkole.
Pozytywnie patrzy na otaczający go świat, siebie i innych ludzi. Traktuje naukę jako coś oczywistego, nawet
atrakcyjnego, choć na ogół nie uczy się bezkrytycznie wszystkiego. Ma określony, dość szeroki krąg zainteresowań, którym poświęca swój czas, i które stara się rozwijać.
Ponadto jest:
- otwarty - wykorzystuje możliwości, jakie stwarza mu dom i szkoła; chętnie i skutecznie nawiązuje komunikację, prezentując swój punkt widzenia; wie,
że istnieją różne sposoby komunikowania i bez trudu uczy się korzystania z nowoczesnych
technologii komunikacyjnych; łatwo nawiązuje współpracę z innymi ludźmi
- odpowiedzialny - stara się przewidzieć skutki swoich działań, wykorzystuje wcześniejsze doświadczenia i gotów
jest ponosić konsekwencje swoich czynów; napotykając na problem stara się go rozwiązać, jeśli trzeba - zwraca
się o pomoc do osób ze swojego najbliższego otoczenia i korzysta z niej
- ciekawy świata - chętnie gromadzi wiadomości korzystając z różnych źródeł; dostrzega złożoność świata, analizuje
istniejące w nim zależności i związki przyczynowo-skutkowe; stara się poszerzać swoją wiedzę, jest aktywny umysłowo - na ogół się nie nudzi
- krytyczny - potrafi selekcjonować i porządkować zdobywane informacje i ocenić ich przydatność
- rozważny - zna zagrożenia związane z życiem w swoim środowisku; potrafi zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym
- prawy - rozróżnia dobre i złe uczynki w oparciu o system wartości obowiązujący w jego otoczeniu; w swoim zachowaniu wykazuje dobre intencje
- tolerancyjny - rozumie, że różnice między ludźmi są czymś normalnym i pożądanym; w każdym stara się dostrzec coś dobrego i rozumieć go
- punktualny - dotrzymuje terminów, sprawnie posługuje się czasem planując swoje zajęcia; szanuje swój czas i innych ludzi